FAQ

Meest gestelde vragen - heeft u nog andere vragen, neem vrijblijvend contact op

Enkel brillen en artikelen waarbij geen gepersonaliseerde aanpassing nodig is, zijn online bestelbaar. Voor optische brillen (brillen met glazen op sterkte) zijn te veel parameters nodig om dit online aan te bieden. Naast sterkte, pupilafstand en pupilhoogte zijn er nog diverse factoren die enkel door een vakkundige opticien aangemeten kunnen worden, zoals b.v. uw kijkgedrag.

Al onze brillen komen van de authentieke fabrikant/distributeur, en zijn dus echte merkproducten. Alle producten voldoen dus ook aan de officiële Europese kwaliteitsnormen. Dit geldt ook voor koopjes en promoties. U geniet dus automatisch van Europese garantievoorwaarden.

Betaling is mogelijk kredietkaarten (VISA, MasterCard, American Express), via een (online) bankoverschrijving, Bancontact, KBC Payment, ING Home'Pay en Belfius Direct Net. Enkel online betaling is mogelijk. Cash betalingen bij afhaling of levering worden momenteel niet geaccepteerd bij online bestellingen.

Dat kan. U vult uw eigen adres is bij bestelling, en vermeldt uw leveringsadres in de opmerking. Levering is enkel mogelijk op een Belgisch fysiek adres (dus niet via een b.v. een postbus). Mogelijk verifiëren wij eerst het leveringsadres indien dit verschilt met het adres van uw betaalmiddel.

Ja, dat kan. Helemaal gratis in onze winkel.
UPDATE COVID-19: vanwege de COVID-19-maatregelen, is onze winkel momenteel niet open. Neem contact op om een afspraak te maken.

Onze opticiens beoordelen in de winkel per geval of we uw kapotte bril nog kunnen maken. Indien dit niet binnen garantie valt, zal u eerst de kosten worden voorgesteld.

Herstelling via verzending is mogelijk, maar alle verzendkosten zijn voor u.

Ja, dat kan. Vermeld uw factuuraanvraag in de opmerking van uw bestelling. Aangezien wij enkel in België leveren, is het NIET mogelijk om online BTW-vrij (voor export) aan te kopen.

Het kan natuurlijk altijd dat u niet thuis bent als uw bestelling wordt aangeboden.
Indien mogelijk, wordt het pakket zo plat mogelijk verpakt zodanig dat ze meestal in de brievenbus kunnen. Is het pakket toch te groot, dan zal de koerier een bericht in uw brievenbus achterlaten voor een tweede aanbieding. U kunt een nieuwe aanbieding regelen via de koerier-website, of per telefoon via het koerier-callcenter.

Indien meer dan twee keer het pakket niet succesvol is aangeboden, komt het pakket terug naar ons. Wij brengen u op de hoogte, en u kunt dan kiezen om het kosteloos af te halen in onze winkel, of opnieuw opgestuurd te krijgen tegen (opnieuw) verzendkosten (ook voor bestellingen boven de besteldrempel voor gratis levering, wordt voor een nieuwe verzending kosten aangerekend).

Om zeker te zijn dat uw bestelling zorgvuldig wordt bezorgd, maken wij enkel gebruik van onze eigen bezorgdienst en koerierdienst.
Andere verzendopties zijn momenteel niet mogelijk.

Bij elk product staat de standaard leveringstermijn. Wanneer uw bestelling bij ons in voorraad is, wordt het meestal de volgende werkdag verzonden en doen onze uiterste best om binnen de leveringstermijn uw bestelling op uw adres te bezorgen.

Indien uw bestelling niet op voorraad is, of een langere leveringstermijn heeft, zal u per e-mail op de hoogte gebracht worden.

U krijgt van ons een e-mail zodra uw bestelling verzonden is. In deze e-mail vindt u de tracking-link (indien beschikbaar door leveringsdienst) om uw levering online te kunnen volgen.

Verzendinformatie

In onze verzendtarieven zijn de port, handling & verpakkingskosten inbegrepen.

Onze pakketten worden verzonden via koerierdienst of via onze eigen bezorgdienst. Het tarief voor verzending binnen België is € 7,50. Bij een bestelling vanaf € 150,00 worden geen verzendkosten aangerekend.
UPDATE COVID-19: tijdens de COVID-19-maatregelen wordt er GEEN verzendkosten aangerekend, ongeacht het bestelbedrag.

U kunt uw pakket laten afleveren op uw thuisadres of werkadres. Zorg zeker dat u uw adres juist opgeeft, de verzendkosten worden opnieuw aangerekend als wij het pakket opnieuw moeten versturen.

Voor meer informatie, bekijk onze FAQ.

Retourvoorwaarden

  • Bij artikelen van Lunettes-Lunettes, is er een retourtermijn van 14 dagen. De retourtermijn gaat in op de dag dat u het artikel ontvangt. 
  • Het artikel is onbeschadigd en zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk).
  • De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Algemene voorwaarden

  1. De door Lunettes-Lunettes BVBA uitgevoerde werken, diensten en leveringen geschieden uitsluitend volgens de hierna vermelde algemene verkoopsvoorwaarden.  
  2. De tarieven (werken/diensten en geleverde werken/diensten) welke toegepast worden, geschieden in overeenstemming met de voorschriften met betrekking tot prijsreglementering en zijn onderhevig aan wijzigingen voor wat betreft werken en/of geleverde artikelen op de door de consument nog niet gedane bestellingen, zonder voorafgaande kennisgeving ter zake.
  3. De uitgevoerde werken, geleverde materialen, artikelen en/of diensten zijn betaalbaar bij levering, contant zonder kosten. Bij niet betaling op de leveringsdag zal, zonder enige schriftelijke aanmaning, een intrest aangerekend worden van 1% per maand. Bij niet betaling op de leveringsdag is tevens,  als contractuele schadeloosstelling, zonder in gebreke stelling en onafhankelijk van de kosten van gerechtelijke vervolging, een som gelijk aan 15% van het bestelbedrag met een minimum van € 100,00 verschuldigd. Bij niet-tijdige betaling door de klant vervallen alle overeengekomen of toegestane termijnen van betaling en worden sowieso alle andere schuldvorderingen jegens diezelfde klant onmiddellijk opeisbaar.    
  4. Lunettes-Lunettes BVBA behoudt zich het recht voor uitvoering van werken of diensten te weigeren indien in strijd met een om het even welke toepassing zijnde wettelijke bepaling. In dat geval zullen gedeeltelijk uitgevoerde werken of diensten aan de consument in rekening gebracht worden.    
  5. Verantwoordelijkheid van Lunettes-Lunettes BVBA: Lunettes-Lunettes BVBA wijst alle verantwoordelijkheid af van elk gevolg van advies, werken, diensten of materialen gegeven of verzorgt door Lunettes-Lunettes BVBA of andere leveranciers.  
  6. Lunettes-Lunettes BVBA is gerechtigd de werken, diensten of materiële bescheiden, welke het onderwerp van het werk of dienst hebben uitgemaakt, te behouden of te blokkeren tot op het ogenblik van de volledige betaling van de rekening.  
  7. Leveringsdata worden slechts indicatief en zonder verbintenis opgegeven. Een eventuele laattijdige levering mag in geen geval aanleiding geven tot vernietiging of weigering van de bestelling.   
  8. Alle werken en/of benodigdheden dienen op het ogenblik van realisatie of beschikbaarheid te worden afgehaald. Indien de consument aflevering door de zorgen van Lunettes-Lunettes BVBA wenst, zijn de hieraan verbonden kosten en risico's volledig ten laste van de consument. Alle werken en/of  diensten worden op het ogenblik van realisatie of beschikbaarheid als afgeleverd beschouwd.  
  9. Alle bedrijfsstoornissen en onvoorziene gebeurtenissen welke te onzer beoordeling de uitvoering van de overeenkomst onmogelijk maken of  bemoeilijken, geven ons het recht de overeenkomst of het onuitgevoerde gedeelte ervan als opgeschort of onthouden te beschouwen, zonder dat de opdrachtgever schadevergoeding mag vragen.  
  10. Enkel klachten die ons binnen de 14 dagen schriftelijk per aangetekend schrijven worden overgemaakt, zullen in overweging genomen worden.    
  11. Ingeval van verkoop van tweedehands-, koopjes- of demo-modellen door Lunettes-Lunettes BVBA wordt het artikel geleverd in de staat waarin het zich bevindt. De koper verklaart deze staat te kennen en te aanvaarden. Geen waarborg of vrijwaring is verschuldigd vanwege de verkoper voor eender welk gebrek, zichtbaar of verborgen.  
  12. De consument is verondersteld, benevens de bijzondere voorwaarden van iedere bestelling, kennis te hebben genomen van de algemene verkoopsvoorwaarden.  
  13. Bij annulering van de overeenkomst door de consument is deze gehouden aan Lunettes-Lunettes BVBA een schadevergoeding van 25% van de verkoopprijs te betalen.  
  14. Lunettes-Lunettes behoud zich het recht om enkel online bestellingen en betalingen van in België wonende klanten te aanvaarden. Leveringen kunnen enkel op adressen in België en niet aan postbussen of algemene pickup-plaatsen.    
  15. Alle geschillen vallen onder de bevoegdheid van de rechtbanken van Antwerpen. 

Adres
Frans De Schutterlaan 5
2850 Boom

BE0880.391.497






Contact

+32 (0) 3 888 17 80

Di-Za 13:30 - 18:00

Neem direct contact met ons op via WhatsApp (0468 / 25 82 12)

Contactlenzen en -producten kunnen besteld worden via Lens-Lens.be
(enkel voor klanten)

Bekijk ook onze andere websites: